19 de març del 2018

moment d'actuar

Indumentària dels lluitadors de sumo (Tòkio, febrer de 2017)


—Davant la brutalitat, jo em mostrava prudent. Davant la injustícia, jo mantenia la calma. Sacrificava les coses properes en benefici d’un tot hipotètic. Creia en la llengua, no pas en el puny. Jo ensenyava la paciència i la fe en l’ànima humana com a cuirassa contra l’opressió. Ara sóc conscient de fins a quin punt m’equivocava. M’he traït a mi mateix i he traït la meva gent. Tot allò eren ximpleries. Ara és el moment d’actuar, i d’actuar de pressa. D’enfrontar-se als enganys amb enganys, i a la força amb la força. 

—Però, com? —va preguntar en Jake—. Com?

—Doncs sortint al carrer i fent coses. Reunint multituds i fent que es manifestin. 

—Ha! ¿Quin profit se’n traurà, que els convencis de manifestar-se contra una cosa, si no saben? El que fas és intentar agafar el toro pels pebrots. 

Carson McCullers El cor és un caçador solitari [The Heart Is a Lonely Hunter, 1940]. Trad. Alba Dedeu. Barcelona: l'altra editorial, pàg. 334-335.