10 d’abril del 2013

Solemne processó

Processó de Vic, 2005 (Foto: Nació Digital)


Entrevista de Baltasar Porcel a Salvador Espriu:
“Corregeix gaire?”, pregunta Porcel. I Espriu contesta: “Tinc una paciència de benedictí, de xinès o d’obsés [...] Escric molt poc, però escric sempre, oi que m’entén? Jo no sóc un escriptor d’hores perdudes, sinó tan sols un escriptor i, per tant, un home absolutament perdut”. I amb relació a la situació del país i al paper dels escriptors, diu: “Sóc fadrí drapaire de l’estúpida i dolorosa hora de la trencadissa i encara ajudo a collir-ne les miques i els bocins [...]. Al cap i a la fi, i utilitzant unes paraules d’en Pla, jo vaig en una solemne processó duent als dits una prima candela, si no una trista cerilla. I, com és natural, me’ls cremaré. En aquesta processó, tothom hi cap. I compadeixo els que no hi volen entrar i encara més el qui n’hagin sortit voluntàriament i en vida, s’entén".

Agustí Pons Espriu, transparent Barcelona: Proa, 2013, pàg. 589