22 de novembre del 2012

Moviment perpetu


La cèlebre ballarina Anna Pàvlova (1881-1931) balla La mort del cigne el 1925. Michel Fokine va coregrafiar aquesta peça expressament per a Pavlova, a partir  de la composició "El cigne" del Carnaval dels animals de Camille Saint-Saëns.


To Cesc
Un dels motors inicials d’aquesta correlació dansa-moviment el trobem en el conegut solo de la mort del cigne, en què la ballarina dansa en un moviment perpetu que no troba fi fins al moment últim de la mort. Es tracta d’una peça interpretada per primera vegada l’any 1907 per la cèlebre ballarina Anna Pavlova [...] En aquest sentit, segons Roberto Fratini, la mort del cigne simbolitza la pròpia mort del ballet clàssic a les portes de la nova dansa moderna, en la qual serà fonamental la reivindicació del moviment constant.

Noemí Acedo, Aina Pérez (eds.) A flor de text. Representacions de la corporeïtat als llenguatges, Barcelona: UAB, 2011, pàg. 120